Historia, która opisuje firmę Fabbri, przypomina wielowątkową sagę rodzinną, przepełnioną radosnym gwarem renesansowej Ferrary, odkryciami rewolucji przemysłowej i jedynym w swoim rodzaju włoskim słońcem.
Wszystko zaczęło się w 1905 roku, kiedy Gennaro Fabbri kupił niewielki sklep spożywczy wraz z przylegającymi do niego piwnicami i rozpoczął produkcję likierów pod marką Premiata Liquor Distillery G. Fabbri (obecnie znaną jako Fabbri 1905).
Kolejne lata i wydarzenia to gotowy scenariusz na kinowe love story! Najsłynniejsza na świecie wiśnia Amarena w syropie, dzisiejszy symbol firmy, powstała w latach 20. XX wieku na bazie sekretnego przepisu żony Gennaro – Rachel. Zakochany i szczęśliwy mąż, w ramach prezentu zlecił wykonanie biało-niebieskiej wazy, której estetyka do dzisiaj stanowi wyróżnik produktów Fabbri.
I tak oto, dzięki splotowi fortunnych zbiegów okoliczności, wsparciu ukochanej oraz (przede wszystkim) niezwykłej sile charakteru, wyczuciu rynku i genialnym pomysłom, Gennaro Fabbri rozwinął swój sklepik w prężnie działający zakład. Kolejni właściciele, dziedzicząc po swym przodku entuzjazm i pasję, rozbudowali firmę, dokonując licznych przekształceń oraz produkując coraz to nowsze wyroby. Obecnie przedsiębiorstwo zarządzane jest już przez 4. pokolenie rodziny Fabbri, a swoje produkty sprzedaje w ponad 100 krajach na całym świecie.
Fabbri to firma rodzinna. Istnieje wiele sposobów, aby opowiedzieć jej historię. Postanowiliśmy zacząć od ludzi…
Oryginalny asortyment produkowany jest wyłącznie w jednym zakładzie, zlokalizowanym w Bolonii. Za niepowtarzalny smak i tradycyjne receptury odpowiedzialni są właśnie ci ludzie – kobiety i mężczyźni, którzy w ciągu ostatniego wieku zbudowali międzynarodowy sukces firmy Fabbri i wypromowali włoską jakość na świecie.
Dzisiaj częścią tej fascynującej historii i kontynuatorem wielkiej, biznesowej przygody zostało Przedsiębiorstwo Savpol, dystrybutor produktów Fabbri w Polsce.
Wachlarz artykułów Fabbri tworzą produkty, półprodukty i dodatki, wyselekcjonowane specjalnie z myślą o potrzebach firm z branży cukierniczej, lodziarskiej i gastronomicznej oraz ich klientów.
Przekonaj się, jak słynna, włoska Wiśnia Amarena poprawi smak Twoich deserów. Skorzystaj z ułatwiających pracę baz do lodów mlecznych i czekoladowych, które w połączeniu z odpowiednią pastą pozwolą Ci tworzyć zaskakujące smaki. Pozwól swoim klientom delektować się drinkami i kawami z wyczuwalną nutą rozgrzanej Bolonii... Fabbri to najwyższa, stała jakość lodów bez względu na porę roku. To dzisiaj niewątpliwie numer 1 w branży lodziarskiej.
Wyjątkowy, atrakcyjny smak i wygląd oraz naturalne kolory deserów
Łatwe stosowanie i szybsze tworzenie lodowych kompozycji
Większe bezpieczeństwo, dzięki wyższemu poziomowi higieny pracy
Mając dostęp do tak wyjątkowych produktów, półproduktów i dodatków, możesz powtórzyć osiągnięcia Gennaro i stworzyć w swoim mieście kultową, uwielbianą przez klientów lodziarnię. Bo najlepsze pomysły są wieczne…
Fabbri to firma rodzinna. Istnieje wiele sposobów, aby opowiedzieć jej historię. Postanowiliśmy zacząć od ludzi…
1905
Początek długiej przygody
W 1905 roku, 45-letni Gennaro Fabbri przejął stary sklep spożywczy z winiarnią w Portomaggiore w prowincji Ferrara. Miał wówczas dwóch synów - Aldo i Romeo. Gennaro przekształcił sklep w zakład produkujący i sprzedający likiery. Na szyldzie umieścił nazwę „Premiata Distilleria Liquori G. Fabbri” (obecnie Fabbri 1905). Zapoczątkowało to długie i udane przedsięwzięcie biznesowe, które rozwija się do dzisiaj.
1915
Powstaje Marena con frutto – pasja rośnie
W latach 20. XX wieku Gennaro Fabbri otworzył swój pierwszy zakład produkcyjny w Bolonii, tworząc szereg pysznych syropów alkoholowych i bezalkoholowych. Tak narodził się jego najsłynniejszy produkt, znany jako „Marena con frutto”, zainspirowany recepturą jego żony Rachele Buriani. Następnie powstały: mięta, grenadyna i oczywiście słynny syrop wiśniowy Amarena.
1930
Czereśnie w likierze - smak ewoluuje
Lata 30. XX wieku to czas narodzin czereśni w likierze i rozszerzenia asortymentu o konfitury. Bo jedynie na taką produkcję pozwalały trudne lata wojny. Romeo i Aldo zaczęli odgrywać coraz bardziej istotną rolę w rozwoju rodzinnej firmy. W 1933 roku jej nazwa została zmieniona na „Ditta G. Fabbri di Aldo e Romeo Fabbri”.
1935
Bar Centrale - luksusowy salon w Bolonii
W połowie lat 30. powstały pierwsze produkty do produkcji lodów rzemieślniczych. Gennaro kupił Bar Centrale położony w handlowym sercu Bolonii, naprzeciwko budynku Giełdy Papierów Wartościowych. Jego synowie zamienili lokal w stylowe miejsce do degustacji produktów Fabbri. Bar był otwarty 24 godziny na dobę – wówczas jako jedyny w okolicy, stając się tym samym popularnym miejscem spotkań biznesmenów, młodych ludzi i przedstawicieli wyższych sfer, którzy mogli tutaj delektować się likierami, syropami i lodami tworzonymi z produktów Fabbri 1905.
1947
Od II Wojny Światowej do rozkwitu gospodarczego - Fabbri staje się gigantem
W latach powojennych i podczas rozkwitu gospodarki we Włoszech, firma przekształciła się w spółkę akcyjną G. Fabbri SpA. Do 1947 roku przejęli ją wnukowie założyciela, Fabio i Giorgio. Zwiększyli oni produkcję likierów – Amarena Fabbri i innych syropów owocowych, jako kluczowego filaru działalności.
1952
Kolejny krok naprzód - lody symbolem Made in Italy
Momentem przełomowym, który zadecydował o ekspansji firmy na rynki międzynarodowe, było wprowadzenie do oferty nowej gamy udanych produktów: Cremolati. Były to pierwsze, złożone produkty dla tradycyjnych lodziarni rzemieślniczych. Pasty o smakach klasycznych i owocowych, w połączeniu z wodą lub mlekiem, jak za dotknięciem magicznej różdżki można było przekształcić w doskonałe rzemieślnicze lody. W ten sposób firma wkroczyła na niszowy rynek, na którym do dzisiaj pozostaje liderem. Sukces okazał się spektakularny. Wkrótce przed Fabbri otworzyła się nowa perspektywa - lody Made in Italy.
1954
Szkoła lodziarstwa w trasie po Włoszech
Kolejny raz rodzina Fabbri wyprzedziła swoją epokę, zamieniając firmowe vany w mobilne punkty warsztatów lodziarskich, aby pokazać lodziarzom i cukiernikom, jak robić dobre lody rzemieślnicze z produktów Fabbri. Dzięki tak nowatorskiej strategii marketingowej, wypromowano firmę w całych Włoszech.
1957
Fabbri w dobranocce „Carosello”
Bycie zawsze o krok było nie lada wyczynem. Fabbri był jednym z filarów słynnego programu Carosello TV, który od 1957 roku bawił kilka pokoleń dorosłych i dzieci. Komiksowe przygody „Salomone, il pirata pacioccone”, kreskówki wymyślonej przez Fabbriego, do dziś są ciepło wspominane przez miliony Włochów. Później Fabbri nadal inwestował w reklamę, zatrudniając wielu czołowych reżyserów filmowych do budowania wizerunku.
1960
Trzecie pokolenie - entuzjazm, pasja i strategia
W latach 60. i 70. XX wieku firmę stopniowo przejmowało trzecie pokolenie rodziny Fabbri. Entuzjazm, pasja i ambicja, by zawsze być o krok przed konkurencją, niezmiennie wyróżniały kierownictwo Fabbri. Produkcja została przeniesiona do Anzola Emilia do nowej fabryki o pow. 180 000 m2, gdzie pozostaje do dziś. Nowy zakład produkcyjny i reklama były pewną drogą do sukcesu. Marka zagościła w milionach włoskich domów.
1970
Topping - rewolucja w domowych wypiekach
W latach 70. firma wprowadziła na rynek pierwszą serię polew do lodów i deserów. We włoskich gospodarstwach domowych rosła miłość do cukiernictwa. Produkty Fabbri znacznie ułatwiły wyrażanie kreatywności w kuchni - ku uciesze całej rodziny.
1980
Wprowadzenie marki na rynki światowe
Lata 80. XX wieku to okres rozwoju segmentu produktów do spożycia poza domem. Gdzie tylko było to możliwe, Fabbri poszukiwało dystrybutorów swoich produktów. Celem było rozszerzenie i konsolidacja sprzedaży na rynkach zagranicznych.
Fabbri 1905 przejmuje już czwarta generacja - prawnuki założyciela: Andrea, Nicola, Paolo i Umberto. Zaczynają zarządzać firmą zatrudniającą 250 pracowników oraz dysponującą 17 liniami produkcyjnymi i 23 liniami pakowania. Rodzinny holding dystrybuuje łącznie 1200 produktów do ponad 100 krajów na całym świecie.
1995
Barmani i szefowie kuchni - więcej wyobraźni w menu
Wraz z rozwojem marki, dzięki reklamie, firma Fabbri kontynuowała działania zmierzające do dalszej dywersyfikacji produkcji. Doprowadziło to do powstania produktów dla HoReCa takich, jak Mixybar, a kilka lat później MixyFruit oraz koncentratów owocowych do koktajli. Wkrótce do portfolio dołączyły produkty do aromatyzowania kawy, gorącej czekolady, cappuccino i herbaty.
1996
Master Class: zbudowane na sukcesie
Fabbri rozpoczęła profesjonalną działalność szkoleniową. W 1996 roku została założona szkoła Scuola Permanente Internazionale di Gelateria e Pasticceria Artigianale z certyfikatem UNI. Dzięki odniesionym sukcesom, wkrótce zmieniono nazwę na „Fabbri Master Class”. Marką tą są obecnie sygnowane ośrodki szkoleniowe Fabbri we Włoszech i na całym świecie.
2000
Kolejny kamień milowy - włoski styl na całym świecie
Wspierana przez markę, która stała się synonimem jakości, firma Fabbri podbija rynki zagraniczne, oferując tradycyjne produkty i wykazując stałą gotowość na nowe wyzwania. Strategia zakłada dwutorowe działanie. Z jednej strony firma nastawiona jest na poszukiwanie partnerów do dystrybucji produktów Fabbri, a z drugiej – na bezpośrednie inwestycje, mające na celu tworzenie zagranicznych spółek, nadzorowanych przez rodzinę Fabbri. Dla Fabbri tradycja i pasja pozostają kluczowymi wartościami do dzisiaj.
2005
Sto lat - niesamowita historia Fabbri
Rok 2005 to rok stulecia, który obchodzony jest wydarzeniami, limitowanymi edycjami i bardzo prestiżowymi nominacjami. Wśród najbardziej docenionych przez publiczność dzieł znalazły się Wazon Stulecia, monografia „Cento Anni Fabbri” oraz udział w „Festiwalu Filmowym w Wenecji”. Fabbri 1905, znana na całym świecie z „wynalezienia” kultowej Amareny i syropów owocowych Fabbri, zostaje zaangażowana w promowanie włoskich wyrobów cukierniczych na całym świecie.
2010
Piąte pokolenie - odnowienie tradycji
Już piąte pokolenie rozpoczęło pracę w firmie – nad wspaniałym projektem, w którym niezaspokajalne pragnienie innowacji idzie w parze z tradycją. Obecnie firma działa na czterech głównych rynkach. Oprócz licznych produktów dla klientów końcowych, Fabbri oferuje rozwiązania i produkty o wysokiej wartości dodanej dla lodziarni, cukierników i barmanów z Włoch i z całego świata.
2015
Amarena Fabbri – ten sam smak i styl od ponad 100 lat
Amarena Fabbri i jej waza, czyli wyjątkowe połączenie włoskiego smaku, który wie, jak ugruntować swoją pozycję na całym świecie, obchodzi 100-lecie istnienia! Z okazji rocznicy zorganizowano kilka eventów: specjalną, całkowicie kobiecą edycję Nagrody Fabbri w dziedzinie sztuki oraz wydarzenie towarzyskie „Historie z Amareny”, mające na celu zebranie opinii publicznej o Amarenie Fabbri. Te dość odmienne wydarzenia miały pokazać, jak głębokie wrażenie pozostawił produkt w zbiorowej świadomości konsumentów, a także, jak świat sztuki postrzega jego aspekt metaforyczny. Tym samym waza Amarena Fabbri stała się prawdziwą ikoną stylu i smaku.
2020
Jakość Fabbri na świecie
Rozwiązania dla lodziarni, cukierni, HoReCa i detalicznych konsumentów to obecnie 1300 produktów Fabbri, 17 linii produkcyjnych i 10 filii na całym świecie. To rodzinny holding dystrybuujący swoje produkty w ponad 100 krajach świata, na czele którego stoją Nicola, Paolo i Umberto Fabbri. Do czwartego pokolenia Fabbri dołączyło piąte: Carlotta, Stefania, Federico, Pietro Fabbri i Giovanni Quattrocchi. Firma niezmiennie podąża śladami Gennaro, wyznając etykę i filozofię pierwszego pokolenia. Fabbri jest dziś znana na całym świecie, dzięki wielkiej uwadze, jaką firma przywiązuje do jakości. Może pochwalić się prestiżowymi certyfikatami koszerności i halal, coraz szerszą gamą produktów z certyfikatem Vegan OK, ponad 630 produktami bezglutenowymi i ponad 400 produktami bez laktozy. Bezpieczeństwo łańcucha dostaw i produkcji gwarantują międzynarodowe normy UNI EN ISO 14001, UNI EN ISO 9001: 2015, IFS i BRC.
Obejrzyj tę historię na dużym ekranie
Misja i wizja
Fabbri 1905 to perfekcyjny wyraz jakości połączonej z wielką pasją ludzi do wypełniania misji firmy, którą jest ciągłe doskonalenie produktów i technologii. Jakość to serce Fabbri.
Zainspirowane włoską tradycją, produkty Fabbri wyznaczają nowe trendy konsumenckie i oferują wszystkim profesjonalistom w dziedzinie gastronomii - lodziarzom, cukiernikom, restauratorom i barmanom, optymalne rozwiązania, które pomagają wyrazić ich kreatywność.
Zaangażowanie marki znajduje również odzwierciedlenie w organizacji prestiżowych, certyfikowanych szkoleń Fabbri we Włoszech i na całym świecie.
Fabbri to synonim doskonałości włoskiego wzornictwa na całym świecie.
Jeśli fundamentalną wartością firmy jest jakość, syrop Fabbri Amarena jest jej ikoną.
Certyfikaty - w trosce o Ciebie
Z pełnym zaangażowaniem podchodzimy do bezpieczeństwa, smaku i wartości odżywczych naszych produktów.
Troszczymy się o Ciebie, dlatego wszystkie produkty wytwarzane są z pełnowartościowych składników, a procesy przebiegają z poszanowaniem stylu życia i kultury każdego konsumenta. Fabbri wyraża to, co najlepsze we włoskim designie, uwzględniając potencjalną nietolerancję lub wrażliwość na żywność, kulturę i tradycje każdego z nas.
UNI EN ISO 14001
Firma z siedzibą w Bolonii uzyskała certyfikat UNI EN ISO 14001 po przystąpieniu do Karty Confindustria Charter of Environmental Sustainability Principles. Confindustria to stowarzyszenie reprezentujące wszystkie firmy produkcyjne i usługowe we Włoszech. Certyfikat ten potwierdza, że firma wdrożyła odpowiednie systemy kontroli wpływu swojej działalności na środowisko. Certyfikacja obejmuje następujące obszary: badania i rozwój, produkcję, sprzedaż syropów i napojów, sosów i dekoracji cukierniczych, wyrobów w postaci przetworów alkoholowych, wiśni i owoców kandyzowanych, surowców i mieszanek do lodów i ciast, fazy mieszania, obróbkę cieplną i mechaniczną, chłodzenie i pakowanie (EA3).
Bez laktozy
Nietolerancja laktozy jest obecnie dość powszechnym zjawiskiem. Znalezienie produktów spożywczych, spełniających potrzeby osób na nią cierpiących, może być trudne. Fabbri 1905 jest w pełni zaangażowana w badania i rozwój nowych produktów. W asortymencie posiada obecnie 402 produkty bez laktozy.